Nu i luften: ibog & model for multimodale læremidler

23. dec.: Så er både ibogen for tømreruddannelsen i luften og den bagvedliggende model for fremstilling og didaktisk anvendelse af multimodale læremidler. Projektet bag produkterne har undersøgt, hvordan et multimodalt læremiddel kan støtte de læse- og skriveudfordrede elever på EUD.

ET MULTIMODALT LÆREMIDDDEL

Samarbejdet mellem UC Syd, forlaget Praxis og 3 forfattere har resulteret i et eksempel på et sådant multimodalt læremiddel: ibogen mmeud.dk til tømreruddannelsen – få gratis adgang via forlaget Praxis!

Det faglige udvalg Byggeriets Uddannelser har været med til at kvalificere produktet undervejs og bidrager til udbredelsen af konceptet.

ET TEMAHÆFTE

Resultaterne er publiceret i et temahæfte, der går i dybden og giver et eksempel på et undervisningsforløb, som bygger på et multimodalt læringsdesign.

 

Læs mere her, også om de didaktiske anbefalinger, der er resultater fra et afprøvningsforløb på Rybners i forår 2014.